Kinderdagverblijf

U vindt het belangrijk dat uw kind naar een klein kinderdagverblijf gaat. Een plek waar uw kleintje met dezelfde vriendjes en vriendinnetjes speelt. En waar u elke dag dezelfde medewerkers ziet. Dan heeft u bij kinderdagverblijf De Meerpaal de ideale plek gevonden.

Uw kind voelt zich geborgen en veilig bij kinderdagverblijf De Meerpaal
Zo zorgen wij ervoor dat elke dag op dezelfde manier verloopt. Bij ons weet uw kind wanneer het tijd is voor een fruithap, een slaapje of speelplezier. Dit is belangrijk voor uw kind om zich goed te kunnen ontwikkelen. Natuurlijk hebben wij ook oog voor de individuele behoeften van een kind. Wij overleggen met u wat het beste werkt voor uw kind en passen dat in onze rituelen.

Er is genoeg te beleven
Wij vinden spelen erg belangrijk voor jonge kinderen. Uw kind vindt daarom bij ons veel speelmogelijkheden. Als het mooi weer is, spelen we buiten met zand en water. Of we gaan naar natuurspeeltuin de Tipi-tuin. Bij regen knutselen we met klei, papier, lijn en verf. Daarnaast leert uw kind spelen met anderen in de bouwhoek, leeshoek of poppenhoek. Voor de allerkleinsten hebben we een grote box. Zodat ook zij veilig kunnen spelen.

Uw kind ontwikkelt zich bij ons
We werken met de Piramidemethode. Uw kind volgt een programma waarin verschillende thema's aan bod komen. Op die manier leren de kinderen een hoop nieuwe woorden. De basisscholen in de buurt werken ook met deze methode. Gaat uw kind als hij of zij 4 is naar een basisschool in de buurt? Dan is hij of zij alvast bekend met deze manier van leren.

We bereiden uw kind voor op de basisschool
We nemen met de kinderen van 3 jaar en ouder regelmatig een kijkje op de basisschool van IKC De Meerpaal. Zo kunnen zij alvast wennen aan deze nieuwe omgeving. Is uw kind bijna 4? Dan vullen wij een peuter-kleuter-overdracht formulier in. De basisschool van uw kind ontvangt dit formulier. Natuurlijk bespreken we het eerst met u. En daarna is uw kind van harte welkom bij BSO IKC De Meerpaal.