Gezonde school

De basisschool van IKC De Meerpaal heeft het vignet Gezonde School met de certificaten Relaties en Seksualiteit, Bewegen en Sport, Welbevinden en Voeding. Er wordt bij ons op school veel aandacht besteed aan gezond eten, bewegen en buitenspelen met buitenspeelgoed.

Onze gymleerkracht besteedt aandacht aan gezond bewegen. We hebben sportieve pauzes met sportcoaches. Daarnaast hebben we schoolfruit en doen we mee aan het Nationaal Schoolontbijt. Ook stimuleren wij gezonde traktaties.

Leerlingen die met plezier naar school gaan en vol zelfvertrouwen in de klas zitten. Dat is wat elke onderwijsprofessional het liefst ziet. In de praktijk blijkt ook vaak: pas wanneer leerlingen zich veilig voelen en lekker in hun vel zitten, zijn ze in staat om te leren. Aandacht besteden aan het sociaal-emotioneel welbevinden van leerlingen is dus belangrijk.